Nu är det lite för mycket

Den senaste tiden har jag jobbat nästan bokstavligen varje vaken timme. Tyvärr inte alls med skrivandet utan med mitt ”riktiga” jobb som projektledare på Siemens. Det brukar bli så när vi har igångkörning, då är det bara att gilla läget. Men det är också lite därför jag trivs, de här perioderna när man är ett litet gäng som jobbar nästan dygnet runt för att få igång den där maskinen eller anläggningen.

Så det har inte blivit ett enda litet ord skrivet på ett tag. Men det betyder inte att författarlivet står helt stilla.

Det är nedräkning till bokmässan, förstås. Ännu mer är det nedräkning till nästa veckas evenemang, de första för säsongen. Onsdag 13/9 kl 18.30 kan man lyssna på mig på biblioteket i Lidköping. Och lördag 16/9 åker jag ända längst västerut i Bohuslän och besöker biblioteken på öarna Åstol (kl 10.00) och Dyrön (kl 16.00).

Lite senare i höst får jag också nöjet att åka till Eksjö och besöka den fina bokhandeln där, en sån där riktig bokhandel som man önskar skulle finnas överallt. Den 23/10 kl 18.30  är det som gäller om man vill lyssna till mig i staden som en gång var samlingsplats för Smålands ryttare, minsann.

Men allra mest är det väl ändå nedräkning till 18/9 för då släpps En vilsen själ. Om du vill läsa en bit av första kapitlet så kan du kolla här. Sen är det bara att hålla ut.

2 thoughts on “Nu är det lite för mycket

  1. Väntar fortfarande på ett besök av dig här nere i Skåne och då kanske Lund 😊
    Väntar också otåligt på nästa bok 📖

Kommentera

