Vad heter den fjärde boken?

Eftersom förlagets katalog för resten av årets utgivning ligger ute på nätet så är det ingen hemlighet längre. Den fjärde boken i Lövberga-serien kommer ut i slutet av september och den kommer att heta ”En vilsen själ”.

Omslaget ser ut så här.

En vilsen själ f

Titeln har jag som sagt haft som arbetstitel ända från första början, när jag började fundera på bokens innehåll för ett år sedan. Som vanligt letar jag efter några ord som beskriver bokens tema eller känsla. Ni får väl läsa boken och se om jag lyckats hitta en bra titel till innehållet. Eller att skriva en berättelse som stämmer överens med titeln, om man så vill.

Grunden för motivet var redaktör Åsa och jag överens om från första början. Vilka figurerna är kan man däremot få fundera över. Det finns, som titeln antyder, flera möjligheter 🙂

Nu undrar kanske vän av ordning vart det där päronträdet har tagit vägen, det där som varit med på de första tre omslagen? Lugn, det står precis bortom skogen till höger.

2 thoughts on “Vad heter den fjärde boken?

  1. Jag har läst ut första boken nu! Jag vill läsa andra, men kommer att vänta med att köpa den. Jag har nämligen satt köpstopp på böcker ett tag framöver 😛

    Visst är det så att förlagen inte gillar om man delar för mycket info om boken för tidigt? Jag har fått förfrågan om att göra en youtubevideo där jag berättar om boken och karaktärerna. Detta känns riktigt osäkert eftersom boken inte är klar eller har något förlag än. Vad har du för tips och råd på detta?

    Kram Sofie

  2. Ja!!! Ja!!! Läser 3e delen nu och vill inte att serien ska ta slut!!
    Fantastisk berättelse och du är en mästare på att beskriva i text deras ansiktsuttryck och kroppshållningar när de talar eller ser på varandra. Har tidigare försökt att läsa/lyssna på historier från förr men bara tyckt att det varit besvärligt. Tror det har med tonerna i texten att göra. Din berättelse är som en enda stor orkester, fioler som skyndar, piano som sörjer, gitarrer som älskar och trummor som slåss.
    Om du skriver 100 delar så lovar jag att läsa dem alla – med glädje! Dina böcker tillför ett rus en kärlek i mitt liv.
    Tack för den tid och det arbete det innebär för dig! Bra jobbat!!:0)
    Ser fram emot 4e delen och alla där efter!
    /Malin (Halland)

Kommentera

